CO ROBIMY?

Zakres czynności AUDYT INWESTYCJI:
  1. Zagadnienia formalno-prawne
    1. Weryfikacja i analiza zgodności z koncepcją programowo – przestrzenną inwestycji oraz celami inwestora
      • miejscowych warunków zagospodarowania terenu
      • warunków technicznych, uzgodnień, opinii, decyzji administracyjnych
      • warunków zapewnienia dostawy mediów
      • zabezpieczenia interesów osób trzecich
      • kompletności posiadanej dokumentacji
      • zawartych umów z wykonawcami, dostawcami mediów i usług
      • budżetu inwestycji
    2. Weryfikacja i analiza zgodności z przepisami architektoniczno-budowlanymi
      • projektu budowlanego i projektów wykonawczych, w tym sprawdzenie uprawnień i kwalifikacji zawodowych projektantów
      • decyzji pozwolenia na budowę i klauzuli jej ostateczności
      • zgodnego z prawem zgłoszenia rozpoczęcia wykonywania robót
      • dokumentów potwierdzających dopuszczenie wbudowywanych wyrobów, materiałów, urządzeń do stosowania w budownictwie
      • rejestracji zdarzeń i dokumentowanie wykonywanych czynności w dzienniku budowy (montażu, rozbiórki itp.)
      • przechowywania, dostępności i archiwizacji dokumentacji inwestycji
      • struktury funkcjonowania i zarządzanie budową ze względu na ważność podejmowania decyzji i kompetencje danych osób
      • zarządzania budową i procedurami po względem bhp i p.poż.
      • procedur i dokumentowania odbiorów technicznych
      • procedur i dokumentowania odbiorów ( kontroli) przez organy administracji budowlanej
      • procedur uzyskania pozwolenia na użytkowanie
      • źródeł uzyskiwania materiałów, wyrobów, urządzeń
      • wytwarzania, gromadzenia i utylizacji odpadów po produkcji budowlanej
    3. Weryfikacja i analiza dotycząca firm uczestniczących w realizacji zadania
      • zezwoleń na prowadzenie danego rodzaju działalności
      • legalności zatrudnienia poszczególnych firm przy zadaniu (oficjalne zgłoszenie inwestorowi podwykonawców ze względu na ustawowy wymóg „solidarnego płatnika”)
      • zdolności do finansowania robót ( informacje o zgromadzonych środkach pieniężnych lub aktywach, zdolności kredytowej, brak zaległości wobec beneficjentów podatków skarbowych itd.)
      • zdolności technicznej do prowadzenia prac ( kadra techniczna, zatrudnienie, sprzęt, maszyny i urządzenia itp.)
      • doświadczenie firmy przy realizacji podobnych zadań ( referencje, zaświadczenia, certyfikaty itp.)
      • struktura i organizacja, obieg dokumentów, decyzyjność
      • systemy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
  2. Zagadnienia realizacyjne
    1. Weryfikacja i analiza działań uczestników procesu inwestycyjnego
      • sprawdzenie uprawnień i kwalifikacji zawodowych poszczególnych inspektorów nadzoru oraz ich koordynatora, kierownika budowy, kierowników robót i innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne, uczestniczących w wykonaniu zadania
      • protokolarne przejęcie placu budowy
      • protokolarne przejmowanie oraz odbiory wykonanych robót, obiektów
      • obsługi geologicznej i geodezyjnej budowy prowadzonej przez uprawnione osoby
      • sprawowanie i sposób dokumentowania przez projektanta nadzoru autorskiego
      • zachowanie procedur związanych z uzgadnianiem i wprowadzaniem rozwiązań zamiennych, dodatkowych i zaniechanych w stosunku do projektu
      • wykonywanie zaleceń organów kontrolnych przez kierownictwo budowy
      • prowadzenie przez kierownictwo budowy dokumentacji budowy w zakresie wymagań urzędowych (dziennik budowy, plan bioz, atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności na wbudowywane wyroby, materiały, urządzenia)
      • prowadzenie przez kierownictwo budowy dokumentacji budowy w zakresie ustalonym z inwestorem (sprawozdania z wykonania rzeczowego i finansowego, raportowanie postępu i zagrożeń wykonania robót itp.)
      • przygotowanie, gromadzenie, przekazywanie przez kierownictwo budowy dokumentów do uzyskania pozwolenia na użytkowanie
      • sprawowanie i sposób dokumentowania nadzoru inwestorskiego na budowie
      • zachowanie procedur urzędowych i kompletność składnych dokumentów przy występowaniu do organów nadzoru budowlanego, instytucji opiniujących, dostawców mediów
    2. Weryfikacja i analiza prowadzonych robót
      • zgodności prowadzonych prac z projektem, nadzorem autorskim, zaleceniami inspektorów nadzoru
      • zgodności terminowości prowadzonych prac z harmonogramem rzeczowym inwestycji
      • kontrola zgodności z przewidzianymi projektem wbudowywanych materiałów, wyrobów itp.
      • kontrola jakości wykonywanych prac
      • kontrola kompletności technologii i systemów wykonywania robót
      • zgłaszanie i przeprowadzanie odbiorów technicznych, robót ulegających zakryciu lub zanikających
      • kontrola skuteczności usuwania wad i usterek stwierdzonych w trakcie odbiorów
      • wykonywania prac i zabezpieczeń budowy pod względem bhp i p.poż. oraz porządku
      • organizacja placów składowych, zapleczy
      • procedur obiegu dokumentów
      • zabezpieczeń i ochrony wykonanych prac
      • utylizacji odpadów po produkcji budowlanej
      • ochrony terenu inwestycji
      • występujących zagrożeń dla terminowej realizacji prac
    3. Weryfikacja i analiza wykonania harmonogramu finansowego inwestycji
      • zgodności fakturowania robót z rzeczywistym postępem, wykonaniem prac
      • terminowej zgodności wydatków z założonymi w budżecie
      • potwierdzenie terminowych wpływów finansowych na rzecz wykonawcy
      • potwierdzenie terminowych wpływów na rzecz podwykonawców, dostawców
      • kompletności dokumentów wymaganych z fakturami ( protokoły itp.)
      • zasadności i poprawności wycen robót dodatkowych, zamiennych i zaniechanych
      • występujących zagrożeń dla wykonania budżetu inwestycji
(c) KB Poznań Sp. z o.o. Strona główna Misja Co robimy Wybrane realizacje Kontakt