CO ROBIMY?
Zakres czynności INŻYNIER KONTRAKTU:
- Przygotowanie zawiadomienia i zgłoszenie do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego zamiaru rozpoczęcia robót.
- Zgłoszenie do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego objęcia przez przedstawiciela Generalnego Wykonawcy obowiązków Kierownika Budowy oraz obowiązków Inspektorów Nadzoru przez przedstawicieli Inżyniera Kontraktu.
- Przygotowanie, zarejestrowanie i przekazanie Generalnemu Wykonawcy Dziennika Budowy.
- Sprawdzenie planu BIOZ dla budowy wykonanego przez Generalnego Wykonawcę.
- Przekazanie Generalnemu Wykonawcy (oraz innym wykonawcom i dostawcom poza dostawcami inwestorskimi wyposażenia obiektów) kompletu dokumentacji projektowej.
- Przekazanie przy udziale Inwestora placu budowy Generalnemu Wykonawcy (oraz innym wykonawcom i dostawcom poza dostawcami inwestorskimi wyposażenia obiektów).
- Koordynacja robót budowlanych w powiązaniu z dostawami inwestorskimi wyposażenia obiektów.
- Reprezentowanie Inwestora przy przeprowadzeniu wszelkich niezbędnych procedur formalno - prawnych przewidzianych w Prawie Budowlanym dla przedmiotowej inwestycji.
- Prowadzenie zgodnie z Prawem Budowlanym wielobranżowego nadzoru inwestorskiego, w tym:
- sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
- sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
- potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
- sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych;
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej budowy.
- Kontrola przestrzegania przez Generalnego Wykonawcę (oraz innych wykonawców i dostawców) należytego ładu, porządku, przepisów BHP i ochrony mienia w obrębie placu budowy.
- Koordynacja nadzoru autorskiego.
- Koordynacja nadzoru geologicznego.
- Koordynacja obsługi geodezyjnej robót i inwentaryzacji powykonawczej.
- Organizacja, prowadzenie, protokołowanie narad koordynacyjnych.
- Prowadzenie dokumentacji zadania inwestycyjnego.
- Kontrola kosztów budowy w zakresie robót Generalnego Wykonawcy (oraz innych wykonawców i dostawców poza dostawcami inwestorskimi wyposażenia obiektów), w tym:
- weryfikacja dostarczanych obmiarów;
- weryfikacja dostarczanych kosztorysów;
- opiniowanie Inwestorowi i przedstawianie do zatwierdzenia płatności danego podmiotu zgodnie z procedurami określonymi w umowie łączącej Inwestora z tym podmiotem.
- Opracowywanie comiesięcznych sprawozdań finansowo-rzeczowych z zaawansowania inwestycji wraz z przesłaniem Inwestorowi w formie papierowej oraz elektronicznej.
- Powołanie i nadzorowanie prac komisji odbiorowej.
- Skompletowanie dokumentacji odbiorowej.
- Zgłoszenie o zakończeniu budowy do odpowiednich służb przewidzianych w Prawie Budowlanym.
- Udział w kontrolach ww. służb oraz koordynacja robót do wykonania w wyniku ewentualnych uwag tych służb w trakcie procedur odbiorowych.
- Przygotowanie wniosku o pozwolenia na użytkowanie obiektu wraz załącznikami oraz nadzorowanie procedury uzyskania pozwolenia.
- Bieżące zarządzenie przepływem informacji.